Dure brandstof gerelateerde problemen.

U kent dat wel, een niet of slecht startende machine, een machine die slecht loopt of zelfs een machine waar de motor van stukgelopen is. Toch zijn dit soort brandstof gerelateerde problemen de meest voorkomende bij ons in de werkplaats. Wat moet u weten om dit te voorkomen??!

  1. Benzine die u aan “de pomp” haalt veroudert en al na 2 maanden. De benzine verliest dan kracht maar erger nog, hij begint de gommen. Deze gom verstopt het brandstofsysteem. Door te oude brandstof kan er, vooral bij tweetakt motoren onherstelbare schade aan bv de zuiger en cilinder ontstaan. Doordat een Alkylaatbrandstof zo schoon ontbrandt en er dus weinig aanslag op de zuiger en cilinder ontstaat heeft de motor een aanzienlijk langere levensduur.
  2. Het verouderen van brandstof kunt u afremmen door er bijvoorbeeld fuel fit aan toe te voegen.
  3. Het beste voor u en uw machine is het gebruik van een Alkylaatbrandstof i.p.v. de brandstof van “de pomp”. Wij hebben de twee meest bekende en beste merken voor u in huis. Het betreft de merken Motomix en Aspen. Wij adviseren u Aspen. Zij hebben de beste specificaties, zeker als het gaat om hoogtoerige en zwaar belaste machines. Werkt u reeds met Motomix en u wilt overstappen dan is dat geen probleem. Lees hier waarom!
Benzine_LeCoBa
Button_Benzine_Alkylaat_brandstof LeCoBa en Aspen
    • LeCoBa denkt aan het milieu en werkt aan het verminderen van de CO2-uitstoot.


      Footprint LeCoBa